Design tworzy wizerunek marki, który ma na celu wizualne przyciąganie klientów. Oryginalny,spójny i wyrazisty design pozwala również łatwo identyfikować firmę na rynku oraz rozróżnić ją natle konkurencji. Jest przy tym potrzebny do rozwiązywania zadań biznesowych: przekazywaniainformacji oraz angażowania odbiorców do m.in. zrobienia zakupów, czy otrzymania oferty.

Oczywiście design nie rozwiąże naszych problemów związanych z przepływem klientów. Jeśli jednak
istnieje wybór między takimi samymi produktami lub usługami, o tej samej jakości, Klient skieruje się
w stronę tych spośród nich, które zostały lepiej zaprojektowane i przedstawione.
Design odnosi się zatem do wyglądu, sposobu przedstawienia danego produktu lub usługi. Ponadto,
na design firmy składa się również wiele innych aspektów. Jest to zarówno strona internetowa oraz
znajdujące się na niej treści, jak i sposób prowadzenia portali społecznościowych. To także wygląd
naszego biura, czy sklepu. Zdjęcia produktów umieszczane w Internecie, czytelny, uporządkowany
blog z dużymi nagłówkami i wartościowymi informacjami, a nawet styl bądź forma reklamy i
docierania do Klientów – wszystko to kreuje wizerunek marki oraz determinuje sposób jej
postrzegania. Design wpływa na wartość firmy, dlatego też obecnie, współpraca przedsiębiorców z
projektantami oraz grafikami stała się standardem.
Design – co kryje się pod tym pojęciem?
Design (wzornictwo) dotyczy w wąskim rozumieniu przedmiotów zaprojektowanych w sposób
przemyślany, zarówno pod względem wizualnym, estetycznym, jak i funkcjonalnym oraz
ergonomicznym. Rozpatrując to pojęcie szerzej, design należy jednak postrzegać nie tylko jako finalny
produkt, przedmiot, czy usługę, ale również określony sposób myślenia, tzw. design thinking.
Działania podejmowane w ramach tworzenia designu marki nie powinny ograniczać się do samego
polepszania oferowanych produktów lub usług. Obecnie, znacznie lepsze rezultaty przynosi
projektowanie nastawione na klientów oraz osoby, które potencjalnie mogą się nimi stać. Do tego
niezbędne są jednak badania, pozwalające zrozumieć głębokie pragnienia i potrzeby człowieka oraz
bodźce, jakie wpływają na jego decyzję.