Instagram otwiera dzisiaj wiele możliwości dla biznesu. Jest to stwierdzenie, z którym nie sposób się nie zgodzić. Aktywnie rozwijająca się platforma obecnie skupia wokół siebie nie tylko użytkowników prywatnych, ale także miliony firm, które doceniły jej ogromny potencjał! Jak w takim razie możemy wykorzystywać Instagram w rozwoju i promowaniu własnego biznesu?

Pierwsze i najważniejsze – konto biznesowe
Na Instagramie, poza standardowym kontem prywatnym możemy utworzyć również konto biznesowe. Osoby prowadzące własne firmy będą zainteresowane przede wszystkim drugą z dostępnych opcji. Czym konto biznesowe różni się od „zwykłego”? Różnic tych jest naprawdę wiele. To potężne narzędzie marketingowe, które pozwala przedsiębiorcom reklamować swoje produkty i usługi poprzez profesjonalne, przykuwające uwagę zdjęcia i opisy. Obecnie, Klienci, zamiast oglądać witryny sklepowe w galeriach handlowych, robią to wirtualnie, w zaciszu własnego domu lub innego, dowolnego miejsca. Właśnie przy pomocy Instagrama.

Ponadto, konto biznesowe w aplikacji:

  • Dostarcza danych demograficznych o odbiorcach.
  • Pozwala zapoznawać się ze statystykami dotyczącymi m.in. reakcji i zainteresowania na poszczególne posty.
  • Umożliwia korzystanie z rozbudowanych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.
  • Wskazuje najważniejsze dane firmowe (godziny pracy lub otwarcia lokalu, lokalizacja, miasto, adres strony www)

Instagram a funkcja „Stories”
Ogromne możliwości, jakie stwarza aplikacja to również zasługa „stories” – funkcji, która została uruchomiona w sierpniu 2016 r. jako bezpośredni konkurent podobnej funkcji w usłudze Snapchat. W rezultacie, dzięki możliwości dodawania krótkich relacji (zapisywanych na profilu na maksymalnie 24 godziny) zwiększył się średni, dzienny czas użytkowania usługi do 24-32 minut (w zależności od wieku użytkownika).
Funkcja Instagram „stories” jest zatem niezwykle ważnym narzędziem, z którym powinni zaprzyjaźnić się wszyscy przedsiębiorcy. Użytkownicy szybciej reagują na reklamy umieszczane w relacjach – są również przekierowywani przez nie bezpośrednio na profil firmy. Średnia konwersja (kliknięcia w linki z opowiadań) wśród popularnych blogerów i celebrytów przekracza 10% w porównaniu do 5% lub mniej w przypadku zwykłych postów.
Stories zwiększają wiarygodność wśród obserwujących, a przy tym mogą stanowić rodzaj organicznych, naturalnych działań marketingowych. To idealne miejsce do dzielenia się tym, co dzieje się w naszej firmie. Relacje z typowego dnia pracy, krótkie wypowiedzi pracowników, czy pozostałe sceny „zza kulis” przyciągają i zbliżają użytkowników. Pełnią także rolę przypomnienia i dodatkowego narzędzia promocji – mogą na przykład zawierać link do profilu na Instagramie, produktu lub strony projektu.

Hasztag marki – jak to działa?
Instagram to również słynne hasztagi „#”. Poza oznaczaniem postów najpopularniejszymi tagami, odpowiadającymi rodzajowi prowadzonej działalności oraz umieszczanemu na profilu zdjęciu, warto stworzyć swój własny, biznesowy hasztag z nazwą firmy. Po co stosować taki zabieg? W ten sposób zachęcimy użytkowników do korzystania z naszego oznaczenia – nasza marka stanie się widoczna na innych profilach dla nowych osób. Będziemy ponadto wiedzieć, kto i ilu z obserwujących aktywnie uczestniczy w życiu firmy.