Marketing treści (ang. content marketing) to długoterminowa strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu interesujących i wartościowych treści, mających na celu zainteresowanie odbiorców, a także wzmocnienie zaufania do marki. Content marketing pomaga przyciągnąć potencjalnych klientów oraz zatrzymać obecnych. To działania, które budują relację między nimi a firmą.
Jaką formę przybiera content marketing?
Sposobem na dzielenie się z odbiorcami atrakcyjnymi treściami są przede wszystkim blogi. Według statystyk, firmy, które prowadzą bloga oraz dbają o regularne umieszczanie artykułów, przyciągają o 55% więcej odwiedzających!
Statystyki Content Marketing Institute wskazują, że marketing treści generuje trzy razy więcej leadów niż płatne reklamy w wyszukiwarce. Z raportu Demand Gen wynika natomiast, że 47% kupujących przegląda od trzech do pięciu postów przed zakupem produktu lub usługi.
Innymi „narzędziami”, które pomogą nam w content marketingu, są m.in.: newslettery, e-booki, ikonografiki, social media, czy wideo. To najpopularniejsze i najchętniej wykorzystywane formy przekazywania rzetelnych informacji, czy porad.
Jakie korzyści dostarcza naszej firmie marketing treści?
Content marketing to bardzo potężne narzędzie, które może odmienić sposób postrzegania każdej firmy. Systematyczne publikowanie wartościowych i naszpikowanych przydatnymi informacjami treści pozwala zbudować obraz rzetelnej, wiarygodnej marki, która w dodatku jest ekspertem w swojej dziedzinie. Ważne jest jednak, aby przygotowywane artykuły były pisane w sposób prosty i zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Specjalistyczna terminologia oraz posługiwanie się skomplikowanym, zawiłym językiem są tym, czego powinniśmy się wystrzegać. Warto postawić natomiast na ciekawe, oryginalne, a często również szokujące i zaskakujące treści, które skupią uwagę czytelnika oraz zaintrygują go.
Umiejętnie wykorzystywany marketing treści może być ponadto znacznie skuteczniejszy i efektywniejszy niż działania SEO. Firmowe blogi pomagają zwiększyć ruch na stronie, a co się z tym wiąże, wpływają na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To także sposób na promocję marki, produktów i usług, ukazanie ich zalet oraz szczególnych właściwości. Nie powinniśmy jednak skupiać się tylko i wyłącznie na działaniach stricte reklamowych. Pamiętajmy, że marketing treści ma na celu budowanie trwałej, wiarygodnej relacji z potencjalnymi Klientami.