W czasach zdominowanych przez Internet samo posiadanie własnej strony w wielu przypadkach okazuje się niewystarczające, ponieważ nie jest to dzisiaj jedyna droga dotarcia do zainteresowanych naszymi usługami lub produktami. Jeśli zależy Ci na wyprzedzeniu konkurencji, musisz w maksymalny sposób zadbać o komfort i zadowolenie swoich Klientów oraz osób, które mogą się nimi stać. Duże możliwości stwarzają w tym zakresie media społecznościowe. Poza bardzo skutecznym środkiem reklamy, social media powinny być jednak postrzegane przez Ciebie również jako forma swobodnego i płynnego kontaktu pomiędzy firmą a konsumentem.
Wizerunek marki w mediach społecznościowych
Strona internetowa to profesjonalna wizytówka, z której osoby zainteresowane mogą dowiedzieć się, jakie usługi świadczysz oraz jakie jest Twoje doświadczenie. Konto w mediach społecznościowych takich jak Facebook oraz Instagram pozwala Ci natomiast na więcej swobody w zakresie kreowania przestrzeni. O ile informacje znajdujące się na firmowej stronie internetowej przez większość czasu nie ulegają znaczącym zmianom, to w przypadku postów na social mediach mogą one poruszać różne zagadnienia i tematykę. To świetny sposób na rozbudowanie treści znajdujących się już na Twojej stronie bądź też tworzenie zupełnie niezależnego kontentu. Dziel się ciekawostkami związanymi z Twoją branżą, czy też planowanymi nowościami. Pytaj obserwujących o ich opinie i spostrzeżenia. Regularna aktywność w mediach społecznościowych oraz pozostawanie w bezpośrednim kontakcie z innymi użytkownikami zwiększają wiarygodność marki. Poza systematycznością bardzo ważne jest zachowanie spójności w formie, stylu i charakterze prowadzonego konta.
Na co należy zwrócić uwagę?
- Profil odbiorcy – do kogo adresowane są treści? Czy są to klienci biznesowi, a może osoby młode?
- Czas – ze statystyk na Instagramie oraz Facebooku można określić, w jakich porach Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni. Warto dopasować zatem do tych danych m.in. godzinę publikowania postów.
- Treść – wartościowy, ciekawy i merytoryczny kontent jest tym, czego oczekują dzisiaj Twoi obserwatorzy. Nie powielaj tematów, nie kopiuj treści z innych stron. Zadawaj pytania, zachęcaj do dyskusji.
Dialog i relacje z Klientami
Konto firmowe na jednym lub kilku portalach społecznościowych pozwoli Ci dotrzeć do nowych Klientów i co ważniejsze – utrzymać kontakt z obecnymi. Klienci bardzo często identyfikują się ze swoją ulubioną marką, dlatego też w takich sytuacjach chętniej dzielą się swoimi opiniami lub przemyśleniami. Zrób wszystko, aby im to umożliwić, jednak nie pozostawaj biernym czytelnikiem. Nawiązywanie dialogu na płaszczyźnie firma-klient tworzy określoną społeczność oraz buduje zaufanie. Poprzez konto na m.in. Facebooku wiele osób będzie szukało również odpowiedzi na konkretne pytania. To współczesna alternatywa dla wysyłania wiadomości e-mail lub wykonania telefonu.
Doskonałym narzędziem do budowania bliższych, bardziej prywatnych relacji z Odbiorcami są także relacje na Instagramie i Facebooku, które zapisują się na koncie przez 24 godziny. Pokazuj na bieżąco, co dzieje się w Twojej firmie, czy też stopniowo zapoznawaj Klientów z pracownikami. Możesz również zorganizować spotkanie live i poruszyć na nim jeden z wybranych tematów, który wcześniej ustalisz z osobami obserwującymi Twój profil. Im więcej „rzeczy zza kulis”, tym też ciekawsze stają się Twoje relacje!
Reklama
Ilość użytkowników, którzy każdego dnia korzystają z najpopularniejszych portali społecznościowych, jest liczona w milionach. Odpowiednie skonfigurowanie reklam z uwzględnieniem konkretnej grupy docelowej może przynieść Twojej firmie ogromne profity. Co ważne, reklama przez Facebook i Instagram działa zarówno w przypadku małych, lokalnych zakładów, jak i średnich i dużych przedsiębiorstw. Każdy samodzielnie określa cel reklamy (np. zwiększenie rozpoznawalności marki), miejsce jej umieszczenia, grupę docelową oraz budżet, jakim dysponuje na konkretne działania.
Prezentacja usług i produktów
Wiele firm dopiero rozpoczynających swoją działalność, przed założeniem strony internetowej przykłada większą wagę właśnie do konta na Facebooku i Instagramie, które stają się ich głównymi narzędziami biznesowymi. Profil w mediach społecznościowych w połączeniu z odpowiednimi działaniami marketingowymi to skuteczny sposób na zrzeszenie wokoło siebie pierwszych odbiorców. Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej strony www, takie konto to najlepsza metoda promowania i prezentowania swoich usług.