Wizytówka Google Moja Firma (ang. Google My Business) nie należy wcale do rozwiązań nowych. Wciąż warto jednak systematycznie przypominać o licznych korzyściach, jakie daje ta bezpłatna i wyjątkowo pożyteczna usługa Google. Jak się w praktyce okazuje, nadal znajdziemy wielu przedsiębiorców, którzy jeszcze nie korzystają z internetowej wizytówki i nie do końca wiedzą, jaki potencjał w sobie skrywa. Mamy nadzieję, że dzisiejszy artykuł to zmieni! Czym w takim razie jest wizytówka Google i dlaczego potrzebuje jej każda firma?

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
Google Moja Firma to jedno z narzędzi Google, które pozwala przedsiębiorcom na stworzenie profilu ich firmy w Internecie – w wyszukiwarkach oraz Mapach Google. Nie bez powodu określa się ją jako wizytówkę, ponieważ podobnie jak papierowa postać tego dokumentu, zawiera najważniejsze informacje dotyczące przedsiębiorstwa. Daje jednak o wiele większe możliwości i o wiele więcej korzyści. I co najważniejsze – jest dostępna w Internecie. Przez cały czas i dla każdego. Wystarczy wpisać odpowiednie hasła, na przykład „szewc Gdańsk”, aby potencjalny Klient z tego miasta mógł szybko dotrzeć do naszego zakładu.
Usługa Google Moja Firma jest bezpłatna. Do jej założenia i używania potrzebujemy jedynie konta Google, najlepiej z przypisanym firmowym adresem e-mail, a nie prywatnym.
Jak to często bywa, Google do standardowego, bezpłatnego pakietu oferuje również użytkownikom dwie opcje dodatkowo płatne. Skorzystanie z nich jest oczywiście opcjonalne. To odpowiednio: płatna reklama w Mapach Google (za pomocą Google Ads), a także nawiązanie współpracy z fotografem Google Street View w celu stworzenia profesjonalnego, wirtualnego spaceru.

Dlaczego firma potrzebuje wizytówki Google?
Wiele razy powtarzaliśmy już w naszych artykułach, jak ważne dla rozwoju biznesu jest obecnie bycie i prowadzenie działań w sieci. Dzisiaj zrobimy to ponownie.
Wizytówka Google to kolejne z narzędzi, dzięki któremu firma może zaistnieć, pojawić się w Internecie i w ten sposób dać o sobie znać Klientom, którzy będą akurat potrzebować usług lub produktów danego rodzaju na określonym obszarze.
Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy warto korzystać z usługi Google Moja Firma, poniżej przedstawiamy Ci, jak wpłynie to na rozwój, zasięgi i widoczność Twojej firmy.

Szybki dostęp do wszystkich najważniejszych informacji
Google Moja Firma to internetowa wizytówka, a zatem zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące firmy. To przede wszystkim:

  • Adres stacjonarny
  • Adres strony internetowej
  • Godziny otwarcia w poszczególne dni tygodnia
  • Dane kontaktowe
  • Informacje o świadczonych usługach
  • Zdjęcia lokalu, sklepu, jak i wybranych produktów, czy efektów wykonywanych usług
  • Opinie Klientów
  • Trasa dojazdu

Oczywiście to od właściciela zależy, ile z powyższych informacji zdecyduje się udostępnić. Im jednak więcej, tym lepiej, ponieważ firma stanie się w ten sposób bardziej transparentna.

Możliwość dzielenia się opiniami
Jedną z najważniejszych korzyści Google Moja Firma jest dostęp do opinii Klientów. To właśnie w tym miejscu osoby, które już skorzystały z naszych usług albo kupiły nasz produkt, mogą podzielić się swoimi wrażeniami. A jak powszechnie wiadomo, opinie innych użytkowników odgrywają w wielu przypadkach ogromny wpływ również i na naszą ostateczną decyzję. Wysokie oceny i dużo „złotych gwiazdek” z pewnością wpłyną pozytywnie na odbiór firmy i zachęcą nowych Klientów do skorzystania z jej usług.
Google Moja Firma pozwala ponadto administratorowi konta odpowiadać na wszystkie komentarze. Dzięki temu możemy więc wchodzić w bezpośrednie relacje z Klientami. Podziękować za pozytywny komentarz, jak i odnieść się do również mogących pojawić się negatywnych opinii. Wizytówka Google umożliwia bardzo szybką reakcję. Sprawny kontakt z właścicielem lub pracownikami może w takich sytuacjach złagodzić negatywne wrażenie. Regularnie śledźmy dlatego pojawiające się opinie i nie pozostawiajmy ich bez odzewu!

Informacje o promocjach, nowościach, wydarzeniach
Google Moja Firma udostępnia Klientom różne informacje. Jedną z dostępnych funkcji jest możliwość promowania nowych produktów, usług, informowania o mających odbyć się wydarzenia, trwających wyprzedażach, czy promocjach. I to wszystko bez potrzeby wchodzenia na stronę internetową! Dzięki temu użytkownicy od razu uzyskują najważniejsze, mogące zainteresować ich informacje! W przypadku ofert reklamowych zwróćmy szczególną uwagę na zachęcającą treść, CTA oraz wysokiej jakości zdjęcia produktów.

Poprawa widoczności firmy w Internecie
Wpisując w wyszukiwarkę określone hasła, możemy zaobserwować, że wizytówki Google bardzo często wyświetlają się nad wynikami organicznymi. Użytkownik bez potrzeby scrollowania może dzięki temu w kilka chwil dotrzeć do naszej firmy. Im wyżej będziemy więc pojawiać się nad konkurencją, tym większa szansa na to, że to właśnie do nas trafią nowi Klienci.

Uniwersalność
Wizytówka Google Moja Firma nie stwarza żadnych ograniczeń branżowych. Mogą korzystać z niej przedsiębiorcy zajmujący się świadczeniem najróżniejszych usług. Jedyne, czego potrzebujemy to wspomniane już na początku konto Google.
Bezpłatna Wizytówka Google to ponadto doskonałe narzędzie dla osób, które nie mają swojej strony internetowej! Dzięki niej zaznaczą swoją obecność i zyskają szansę na dotarcie do nowych Klientów. Jeżeli nasza wizytówka nie odsyła do żadnej witryny www, warto zadbać w takim przypadku o to, aby była ona możliwie jak najbardziej kompletna. Im więcej informacji, tym więcej zapytań o dojazd!

Sposób na promowanie lokalnych biznesów
Wizytówka Google Moja Firma świetnie sprawdza się w promowaniu lokalnych, mniejszych biznesów. Ułatwia dotarcie do nich, a także pozwala na zapoznanie się z opiniami innych Klientów. Po raz kolejny powtórzymy, jak ważne jest prezentowanie na profilu firmy kompletnych informacji! Poza podstawowymi danymi uzupełnijmy go także o zdjęcia, czy informacje o aktualnych promocjach lub wydarzeniach.

Dostęp do statystyk
Korzystając z Google Moja Firma, zyskujemy również dostęp do statystyk. Możemy lepiej poznać i zrozumieć naszych Klientów, obserwować ich zachowania, reakcje. To z kolei pozwoli nam w przyszłości na jeszcze lepszą personalizację oferty. Tylko dzięki nieustannej analizie, badaniom i testom jesteśmy w stanie robić coś lepiej. Wyciągać wnioski, poprawiać błędy i wdrażać lepsze, skuteczniejsze rozwiązania!

Na koniec przypominamy, że praca nad wizytówką nie powinna skończyć się w momencie jej weryfikacji! Podobnie jak strona internetowa, czy konta na social mediach, tutaj również musimy przez cały czas dbać o jej rozwój. Konkurencja nie śpi!
Wszystkich, którzy mają trudności z założeniem wizytówki Google lub nie dysponują czasem, aby to zrobić, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem. Chętnie pomożemy Wam w tej czynności!