Założenie firmowej strony internetowej to czynność, z którą nie powinien zwlekać żaden przedsiębiorca. Bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz działalność gospodarczą, czy też już istniejesz w branży wiele lat i Twoja pozycja zdaje się ugruntowana – potrzebujesz swojego własnego miejsca w sieci. Ostatnie miesiące dosadnie przekonały o tym wiele osób, zwłaszcza tych, które do tej pory nie przywiązywały dużej wagi do promocji i oferowania swoich usług w Internecie. Dlaczego każda firma specjalizująca się w transporcie powinna mieć swoją własną stronę www? Poznajmy główne powody.

Powszechny dostęp do Internetu, z którego na rok 2017 aktywnie korzystało ponad 25 milionów Polaków, nie pozostaje bez wpływu na żadną dziedzinę życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Obecnie, dla wielu młodych osób wiarygodność firmy, z której usług pragną skorzystać, jest determinowana właśnie przez fakt jej obecności w Internecie. Własna strona internetowa to zatem mnóstwo niesamowitych korzyści dla każdej marki.

Wizytówka firmy o zasięgu globalnym
Strona firmowa to najlepszy sposób prezentacji firmy, umożliwiający dotarcie zarówno do Klientów lokalnych, jak i globalnych. Zasięg strony internetowej nie ma ograniczeń – mogą odwiedzać ją osoby z sąsiedztwa, z drugiego końca Polski, jak i spoza jej granic. Strona internetowa pozwala przedsiębiorcom przedstawić swoją ofertę szerokiemu gronu Klientów. Zapoznać ich ze świadczonymi usługami, historią firmy, jej sukcesami, a także wskazać cechy, które wyróżniają ją na tle konkurencji. Strona firmowa jest Twoją wizytówką, miejscem, w którym osoba zainteresowana powinna znaleźć wszystkie potrzebne jej informacje. Jeśli zostanie przekonana, będzie mogła natychmiast skontaktować się z wybraną osobą lub sprawdzić, w jakim miejscu znajduje się siedziba firmy bądź jej filia. Właśnie dlatego, na każdej stronie internetowej należy wyraźnie wskazać aktualne numery kontaktowe, adresy e-mail oraz dokładną lokalizację przedsiębiorstwa wraz z godzinami jego otwarcia. Komunikację pomiędzy Klientem a Twoją firmą ułatwiają również gotowe formularze kontaktowe.

Gwarancja wiarygodności
Strona internetowa zapewnia przejrzystość Twojej firmy. Szczególnie wtedy, gdy jest na bieżąco aktualizowana o nowe informacje, zdjęcia, ciekawostki lub treści. To znak, że przedsiębiorstwo ciągle funkcjonuje i co najważniejsze – rozwija się. Jeśli firmy nie ma w Internecie, do którego powszechny dostęp mają obecnie niemalże wszyscy, możliwości poznawcze potencjalnych Klientów zostają mocno ograniczone. Zmniejszają się szanse nie tylko na ich zapoznanie się z Twoją marką, ale również dowiedzenie się, że taka w ogóle istnieje. Jest to szczególnie niebezpieczne w momencie, w którym Twoja konkurencja ma już własne witryny. Im bardziej profesjonalną i kompletną stronę posiadasz, tym też podnosisz wiarygodność firmy. W budowaniu zaufania pomagają dzisiaj również opinie innych osób. Warto zachęcać zatem Klientów do ich umieszczania w wybranych miejscach na stronie lub przesyłania w innej, ustalonej i pożądanej formie.

Prowadzenie działań marketingowych
Strona internetowa to najlepszy sposób reklamy, dotarcia do osób zainteresowanych oraz pozyskania nowych Klientów. Jej stała dostępność, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu tylko zwiększa zakres możliwości każdego przedsiębiorcy. Działania marketingowe, na które pozwala nam firmowa strona internetowa to przede wszystkim: kampanie Google Ads, SEO i mailing. W zwiększeniu widoczności firmy oraz stworzeniu jej wiarygodnego wizerunku pomagają również aktywnie prowadzone profile na mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz odpowiednio skonfigurowana wizytówka Google. Zakres prowadzonych działań marketingowych jest określany indywidualnie, w zależności od posiadanego budżetu. O mocy i znaczeniu reklamy prędzej czy później przekonuje się każdy przedsiębiorca.

Możliwość szerokiej analizy
Jedną z wielu korzyści związanych z posiadaniem strony internetowej jest możliwość dokonywania dokładnych i szerokich analiz dotyczących ruchu na stronie oraz efektów działań marketingowych. To właśnie w ten sposób dowiesz się, kto i skąd odwiedził Twoją stronę, z jakiego miejsca na nią trafił, z jakiego urządzenia korzystał, czy też ile czasu na niej spędził. Są to informacje, które pozwalają stworzyć szczegółowy obraz i charakterystykę grupy docelowej, a także określić zachowania i potrzeby użytkowników. Zyskasz dzięki nim cenną podstawę do tworzenia jeszcze skuteczniejszych kampanii reklamowych, kładących nacisk na konkretne grupy Klientów.